Statuten en reglementen

In het Ledenportaal op de pagina Documenten vinden jullie de oude en de nieuwe versie van de statuten en het huishoudelijk reglement.

Omdat per 1 juli 2021 de WBTR (de Wet Bestuur en Toezicht Rechtspersonen) van kracht is geworden moesten de statuten en het huishoudelijk reglement worden aangepast. De oorspronkelijke stukken zijn opgesteld met behulp van modellen van de K.C.Z.B.

In de nieuwe versies willen wij tevens gebruik maken van de mogelijkheid om een paar andere zaken te regelen, zoals het minimumaantal bestuursleden en de wijze van betaling van de contributie.

Wij verzoeken jullie deze stukken te bestuderen en eventuele vragen, opmerkingen of aanvullingen vóór 9 november a.s. aan ons door te geven zodat wij die van een mogelijke reactie kunnen voorzien. Voor de duidelijkheid hebben wij de aanpassingen in de nieuwe versies aangegeven met vetgedrukte letters.

Zo spoedig mogelijk daarna krijgen jullie een uitnodiging voor een algemene vergadering waarin de aangepaste stukken kunnen worden vastgesteld. In die vergadering moeten twee derde van het aantal leden aanwezig zijn. Vaststelling moet gebeuren door instemming van twee derde van het aantal aanwezige leden.

Jullie eventuele reacties zien wij tegemoet op mijn mailadres (henkoord51@gmail.com).

Met vriendelijke groet,

namens het bestuur,

Henk Oord